01 October 2016

TIPS MARY KAY SEBELUM MELANSUNGKAN PERKAHWINAN

Wawa memahami betapa kelam kabut dan stress wanita-wanita seperti anda untuk membuat persediaan majlis perkahwinan. Maka di sini, Wawa ingin membantu anda merancang persediaan diri untuk hari PENGANTIN BARU agar anda dapat nampak cantik dan yakin.
5 BULAN SEBELUM  



i. DIET SIHAT 
Cadangan 5 bulan sebelum tarikh perkahwinan anda, anda perlu mengatur corak pemakanan yang sihat dan seimbang. Kaya dengan zat-zat mineral untuk kulit dan kesihatan. Ambillah supplement tambahan jika perlu. 

ii. SENAMAN & PERBAIKI BENTUK BADAN 
Anda juga wajib memulakan rutin merawat tubuh badan daripada luar. Pakailah set produk antiselulit (cadangan smooth-action cellulite gel cream Mary Kay - 177ml & targeted-action toning lotion- 236ml) dan lakukan exercise seperti latihan dumbell, joging dan squat.

2 - 4 BULAN SEBELUM



i. FACIAL - RAWATAN MUKA 

   Bagi yang memilih untuk membuat sendiri rawatan muka di rumah, berusahalah. Ia sangat mudah,sekejap dan ringkas. Tingkatkan penggunaan produk untuk penjagaan kulit wajah. Cadangan seperti  Mary Kay Moisture Renewing Gel Mask (85 gram) . Gel mask adalah sangat baik untuk menghidratkan kulit dari bahagian dalam. Selain itu ia juga dikenali sebagai "sleeping mask". Selepas mencuci muka, pakailah sebelum tidur, kerana pada jam 10 hingga 2 pagi , sel-sel kulit kita paling aktif membahagi. 
    Selain daripada bertindak sebagai superhydrating dan age-fighting, ia juga memberi nutrient dan menganjalkan struktur kulit. Malah, kulit akan lebih relaks dan kurang pori yang terbuka. Salah satu kebaikannya juga, ia dapat mengurangkan jerawat pasir. Baunya yang harum dengan ekstrak botani seperti minyak chamomile akan meninggalkan bau yang cukup menenangkan sewaktu anda tidur. Urutlah perlahan-lahan pada kulit wajah anda, elakkan terkena kawasan mata dan mulut. Cuci selepas anda bangun esok hari. Gunakan 2 hingga 3 kali seminggu. Hasilnya nanti, pasti tidak mengecewakan.

ii. SPA DI RUMAH

Anda pernah luangkan masa di spa-spa untuk merawat diri anda? Apakata anda luangkan masa selama sekurang-kurangnya 3 jam seminggu untuk merawat setiap inci tubuh anda. Belailah ia dengan set penjagaan tubuh. Bermula daripada set : 
        a)  Mary Kay Lip SPA - terdiri daripada Lip Mask (8g) & Lip Balm (8g). Bibir yang kering, sensitif, hitam atau merekah sangat perlu menggunakan set lip SPA ini. Rawatlah sekarang.
        b) Loofah Body Series - mengandungi body cleanser (226g), nourishing body (236ml) & body spritzer untuk menghilangkan bau badan. Badan akan menjadi harum dengan ekstrak bunga teratai dan ekstrak buluh. 
        c) Satin Hand Pampering Set -   Frangrance free softener (60g), Peach Satin Hand Scrub (220g) dan Peach Hand Cream (85g).
       d) Mint Bliss Foot - Krim Bliss Foot Pudina memberikan tenaga tambahan segera kepada anggota badan yang lenguh-lenguh dan keletihan. 

Semua nilai set SPA yang anda beli ini adalah untuk penggunaan 10-12 bulan rawatan SPA sendiri di rumah setiap minggu. Ia sangat menjimatkan.

1 - 2 BULAN SEBELUM


Mengapa Vitamin C amat perlu pada kulit kita?dan juga kebaikan Serum C Mary Kay.


DI HARI PERKAHWINAN 


i. Pilihlah make up yang sesuai dan terbaik dengan pada hari bersejarah anda. Make up sanding, make up nikah ke... pilihlah ikut tema. Jangan lupa sembur sedikit perfume yang tahan lama; kerana anda akan seharian melayan tetamu. Bau badan setelah berpanas akan mengganggu keyakinan anda. Boleh mencuba 


Semoga Hari Perkahwinan anda lancar hendaknya. Selamat Pengantin Baru! =)
Jika berminat mendapatkan produk Mary Kay. Boleh hubungi Wawa di talian 014-8640173. Special price untuk bakal pengantin. 

No comments :

Copyright to WAWABIZZLIFE
Designed by UMIESUEstudio 2016